The role of play in the hospital environment
Resumen
Play is the activity that stimulates humanity in a child. Through play we learn to socialize, and learn about law, justice, legality, legitimacy, and a series of ethical values inherent to culture. For some authors play is a natural function of the self whereby bodily and social processes are synchronized in humans, the results of which can be evaluated through observation.Citas
Foucault M. El nacimiento de la clínica. Una arqueología de la mirada médica. 21st ed. Mexico City: Siglo XXI Editores; 2004. pp. 129-138, 154-163.
Harvey JR. Relajación total. 1st ed. Barcelona: Ed. Oniro; 2000, pp. 11-47.
Hernández AM. El juego como herramienta y apoyo psicológico en la adherencia terapéutica. El caso de una población hemato-oncológica del Instituto Nacional de Pediatría. Mexico City: Dissertation (UNAM); 2012. pp. 26-41, 109-125.
Huizinga J. Homo Ludens. 1st ed. 2000, 6th reprint 2007. Madrid: Alianza Editorial/Emece Editores. pp. 11-117.
Millar S. Psicología del juego infantil. 1st ed. Barcelona: Ed. Fontanella; 1972. pp. 11-19, 35-93.
Schaefer C, O’Connor K. Manual de Terapía de Juego. 6th ed. Mexico City: El Manual Moderno; 1999. pp. 25-39.
West M. Terapía de juego centrada en el niño. 2nd ed. Mexico City: El Manual Moderno; 2000. pp. 13-26.
Woolf V. Estar enfermo. 1st ed. Mexico City: UNAM; 2007. pp. 15-40.
Derechos de autor 2015 Acta Pediátrica de México
Esta obra está bajo licencia internacional Creative Commons Reconocimiento 4.0.