The role of play in the hospital environment

  • María Guadalupe Hernández Arenas Instituto Nacional de Pediatría

Resumen

Play is the activity that stimulates humanity in a child. Through play we learn to socialize, and learn about law, justice, legality, legitimacy, and a series of ethical values inherent to culture. For some authors play is a natural function of the self whereby bodily and social processes are synchronized in humans, the results of which can be evaluated through observation.

Citas

Foucault M. El nacimiento de la clínica. Una arqueología de la mirada médica. 21st ed. Mexico City: Siglo XXI Editores; 2004. pp. 129-138, 154-163.

Harvey JR. Relajación total. 1st ed. Barcelona: Ed. Oniro; 2000, pp. 11-47.

Hernández AM. El juego como herramienta y apoyo psicológico en la adherencia terapéutica. El caso de una población hemato-oncológica del Instituto Nacional de Pediatría. Mexico City: Dissertation (UNAM); 2012. pp. 26-41, 109-125.

Huizinga J. Homo Ludens. 1st ed. 2000, 6th reprint 2007. Madrid: Alianza Editorial/Emece Editores. pp. 11-117.

Millar S. Psicología del juego infantil. 1st ed. Barcelona: Ed. Fontanella; 1972. pp. 11-19, 35-93.

Schaefer C, O’Connor K. Manual de Terapía de Juego. 6th ed. Mexico City: El Manual Moderno; 1999. pp. 25-39.

West M. Terapía de juego centrada en el niño. 2nd ed. Mexico City: El Manual Moderno; 2000. pp. 13-26.

Woolf V. Estar enfermo. 1st ed. Mexico City: UNAM; 2007. pp. 15-40.

Publicado
2014-07-09
Cómo citar
Hernández Arenas, M. (2014). The role of play in the hospital environment. Acta Pediátrica De México, 35(2), 83-85. https://doi.org/10.18233/APM35No2pp83-85
Sección
Editoriales